dijous, 11 de juny del 2015

Warhammer Townscape

Seguint una mica amb el tema de l'escenografia, tinc pendent un projecte de fa temps: construir una ciutat per Warhammer. No és que tingui només Warhammer en ment a l'hora de fer servir els edificis, però sempre m'ha fet il·lusió tenir-ne un bon munt, on poder escollir, i si es dona el cas, poder fer un escenari urbà. El cas és que ja fa uns anys, buscant escenografia per a les meves partides de rol, hem vaig submergir en totes les webs d'escenografia de paper que vaig poder, i un bon dia vaig trobar això:


Warhammer Townscape és una joia dels 80', és un d'aquestes coses que avui en dia et sorprendria trobar, ja no es porta fer aquest tipus de suplements, i donat l'abast d'internet poques empreses faran l'esforç econòmic d'imprimir i distribuir material d'escenografia de paper.
A Townscape trobem 46 pàgines d'on es poden extreure uns 39 edificis, alguns combinables entre sí, i podem crear tota una ciutat del no-res. Només s'han de retallar de les làmines i en unes quantes tardes podem tenir un bon munt d'escenografia, o si sou uns quants amics en un parell de tardes ho podeu tenir tot fet. El llistat d'edificis inclou (ho poso en anglès donada la dificultat que tinc per traduir certes paraules):
1. Farmhouse  2. Gatehouse  3. Large House  4. Watermill  5. Wooden Bridge  6. Shack
7. Store  8. Shed  9. House with veranda  10. Tall house with veranda  11. Low house
12. Dairy  13. Tower house  14. Dog Kennel  15. Rough Inn  16. Windmill  17. Toll Booth
18. Half-timbered House  19. Half-timbered Cottage  20. Stone Barn  21. Watch Tower
22. Stone Bridge  23. Ruins  24. Town hall  25. Tavern  26. Manor House  27. Cottage
28. Customs House  29. Hovel  30. Stable  31. Temple  32. Jail  33. Gabled House
34. Work Shed  35. Tower  36. House  37. Latrine  38. Tent 1  39. Tent 2


Són un bon munt oi? Jo cada cop que miro el suplement tinc un petit orgasme, imaginant tots els edificis dins de la vitrina o damunt la taula, amb aventurers, guàrdies de ciutat i monstres movent-se entre les cases.


Els edificis, però, no serveixen per una bona partida de Mordheim, ja que a no ser que els modifiquem, no estan pensat per poder-hi jugar dins. Són més aviat un escenari on un pot moure's al voltant, tot i que a mi ja m'agraden així.
El podem trobar a Amazon o a Ebay si el volem comprar original, tot i que hi ha un bon munt d'enllaços web que et permeten tenir-ho en un moment i gratis. Així de pas podem mirar d'altres webs amb bona escenografia de paper per imprimir, iens poden donar idees per muntar escenaris o partides.

O sigui que si voleu edificis per les vostres partides de fantasia medieval ja sabeu: impressora a color, cartró de cereal, cola de barra i tisores i molts ànims, que hi ha molt a retallar!




2 comentaris:

  1. Quina gràcia! El terra de la segona fotografia també ve al suplement? Em ve al cap una partida urbana o un skirmish. Quan vols que ho provem? :)

    ResponElimina
  2. Primer he de fer lloc a l'armari, de moment ho tinc pendent. El terra de la segona foto sembla per una partida de rol, amb caselles i tot, o un heroquest de ciutat.

    ResponElimina